تبلیغات
دانلود رایگان مقاله و بازی و نرم افزار - مقاله پیرامون کالری .....
سرور مجازی
لوازم جانبی موبایل
نمای کامپوزیت
نرم افزار پخش مویرگی
لیزر الکساندرایت کندلا
تور اروپا
ماکت سازی
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

مقاله پیرامون کالری

 عکس   کالری

موضوع این تحقیق در مورد کالری می باشد که در ابتدا به توضیح کالری سپس راه های کاهش کالری و در آخر کالر مورد نیاز بدن پرداخته شده است ، که فهرست این مقاله بصورت زیر است:

کالری چیست؟

محاسبه کالری مورد نیاز بدن

هر فعالیتی چه قدر کالری می‌سوزاند؟

آیا از کالری بیشترین چیزی که در طول روز می‌خورید، باخبرید؟

درصد چربی بیشتر شیر و کالری بیشتر

کالری میوه ها و سبزی ها

پر کالری ترین گروه مواد غذایی

کالری گوشت ها

 غذاهای آزاد کم‌کالری ‌ترین‌ ها‌

دانلود کل مقاله کالری (۳۱ صفحه) در ادامه مطلب


کالری ها

کالری چیست؟

یک کالُری عبارت است از مقدار گرمای (انرژی) لازم برای اینکه دمای یک گرم آب را از ۱۴٫۵ به ۱۵٫۵ ۱ درجه افزایش دهد. یک کیلو کالری برابر است با ۱۰۰۰ کالری است. به بیان دیگر یک کیلوکالری، مقدار گرمای لازم برای افزایش یک درجه سانتی گرادی دمای یک کیلوگرم آب است.

محاسبه کالری مورد نیاز بدن

انرژی موجود در درشت مغذی‌ها در پیوندهای شیمیایی موجود در مولکول مواد غذایی ذخیره شده است.این انرژی در فرایندهای متابولیسمی بدن آزاد می‌شود و در فرآیندهای خاص دیگر مصرف می‌شود.

هر فعالیتی چه قدر کالری می‌سوزاند؟

جدول زیر نشان می‌دهد که هر فعالیت بدنی چه مقدار کالری در دقیقه می‌سوزاند. این جدول به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید میزان انرژی مصرفی ‌تان در طول روز را تخمین بزنید.

درصد چربی بیشتر شیر و کالری بیشتر

هر واحد شیر و فرآورده‌های آن، حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۸ گرم پروتئین است. میزان انرژی بر حسب نوع شیر متفاوت است. این فهرست بر اساس مقدار چربی و کیلو کالری به سه دسته تقسیم می‌شود

کالری میوه ها و سبزی ها

به طور میانگین یک میوه‌ی متوسط و یا نصف یک لیوان سبزیجات تازه، فریز شده یا پخته معادل یک سروینگ یا یک واحد می‌باشد.

واحد یا سروینگ، میزان مصرفی از هر ماده‌ی غذایی را  تعریف می‌کند که این میزان در تمام دنیا به یک اندازه است که معمولاً به گرم، انس (تقریباً برابر ۳۰ گرم)، سی سی یا میلی لیتر بیان می‌شود.

پر کالری ترین گروه مواد غذایی

تمام چربی‌ها کالری بالایی دارند و باید به دقت مصرف شوند. لازم است چربی‌های غیر اشباع جایگزین چربی‌های اشباع شوند.

معمولاً چربی‌های اشباع در حرارت معمولی جامد و از نوع حیوانی هستند  و چربی‌های غیر اشباع در حرارت معمولی مایع و از نوع گیاهی هستند.

کالری گوشت ها

نکته‌ی مهم در خوردن گروه گوشت‌ ها مقدار آن و تقسیم بندی انواع آن در برنامه ریزی غذایی روزانه است.

نیاز به پروتئین هر انسان سالم در روز به طور معمول برابر با ۰٫۸ گرم پروتئین به ازای وزن ایده‌ آل بدن است.

معمولاً افراد بیش از این مقدار در روز مصرف می‌کنند. باید در نظر داشته باشیم که در مرحله‌ی پخت و پز با افزودن مواد جهت آماده سازی غذا، کالری آن افزایش می‌یابد.

 غذاهای آزاد کم‌کالری ‌ترین‌ ها‌

انواع ادویه، سُس‌های قرمز و فلفل تند و …، لیموعمانی، ترشی و آبلیمو، از غذاهای آزادی هستند که در هر واحدشان حدود ۲۰ کالری انرژی نهفته است.

فهرست غذاها یا نوشیدنی‌هایی که در هر واحد ۲۰ کیلوکالری یا کمتر انرژی فراهم می‌کند. از آن دسته از مواد غذایی که واحد آن‌ها تشخص نشده می‌توان به مقدار دلخواه مصرف کرد

 عکس   کالری

پسورد : www.tak-tahghigh.com




:: مرتبط با: متفرقه , پزشکی ,
:: برچسب‌ها: تحقیق در مورد کالری , درصد چربی بیشتر شیر و کالری بیشتر , غذاهای آزاد کمکالری ترین ها , محاسبه کالری مورد نیاز بدن , مقاله در مورد کالری , پر کالری ترین گروه مواد غذایی , کالری میوه ها و سبزی ها , کالری چیست؟ , کالری گوشت ها ,
:: لینک های مرتبط: تک تحقیق | دانلود مقالات ,
ن : حسین تیگرانی
ت : جمعه 24 تیر 1390